BTK şikayet edince ne olur?
Bu, yazdığınız şikayetlerin doğrudan BTK sistemine kaydedildiği anlamına gelir. Ön kontrol (üslup, yazım kuralları, doğruluk vb.) tamamlandıktan sonra şikayet ilgili kurumlara iletilir. Bir sonraki iletişim kişisi son kullanıcı ile doğrudan kurum arasındadır. BTK ayrıca burada olup biteni üçüncü bir göz olarak gözlemler.
BTK hangi şikayetlere bakar?
Bilgi ve iletişim teknolojileri alanında kamu düzenleyici ve denetleyici bir kuruluş olan BTK, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na bağlıdır. Kurumun görevleri arasında tüketici haklarının korunması ve piyasanın izlenmesi ve kontrolü yer almaktadır.
BTK’ya itiraz nasıl yapılır?
İlgili kişi veya kurum, bu idari tedbirlere karşı e-devlet, posta veya posta yoluyla itiraz edebilir. BTK’ya imzalı dilekçe ve alan adı mülkiyetine ilişkin ödeme belgesinin yetkiliye sunulmasıyla şahsen teslimat yapılır.
İmei kayıt şikayeti nereye yapılır?
Kayıp/Çalıntı bildiriminde bulunmak için cihazın 15 haneli IMEI numarasının bilinmesi ve bağlantının yasal sahibi olan kişinin aşağıdaki işlemleri yapması gerekmektedir: e-Devlet Kapısı veya BTK Bilgi ve Bildirim Merkezi (Tüketici İletişim Merkezi-120) kanallarından biri üzerinden bildirimde bulunulması gerekmektedir.
184 şikayet edince ne olur?
İhbarı alan tütün ekibi derhal verilen adrese giderek ihbarı yerinde inceler. Denetleme ekibi bir ihlal tespit ederse gerekli önlemler alınır ve denetim görüntüleri ve raporları sistem üzerinden merkez ofise gönderilir.
BTK’yı nereye şikayet edebilirim?
İnternet, telefon ve posta hizmetleriyle ilgili tüketici şikayetlerini nereye bildirebiliriz? Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun (BTK) adresini kullanabilir veya BTK Tüketici İletişim Merkezi’ni (0312 294 94 94 veya ALO 120) arayabilirsiniz.
BTK şikâyet kaç günde cevaplanır?
İşletmeciler bu kanaldan ve doğrudan işletmeciye iletilen şikayetlere 15 gün içinde cevap vermek zorundadır. Alınan cevaplar BTK tarafından incelenecek ve mevzuata uygun olanlar tüketiciye iletilecektir.
BTK bir devlet kurumu mu?
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’nun EK-III’ünde yer alan düzenleyici ve denetleyici kuruluşlar arasında yer alan, kamu tüzel kişiliğine sahip, idari ve mali özerkliğe sahip, kanunla verilen görevleri yerine getiren ve yetkileri kullanan bir kuruluştur.
Para iadesi yapılmadı nereye şikâyet edebilirim?
Tüketici Hakem Heyetine başvuru için neler gereklidir? Şahsen veya avukat aracılığıyla; başvurular, Tüketici Hakem Heyetlerine şahsen, posta yoluyla veya Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) üzerinden e-Devlet kapısı üzerinden elektronik ortamda yapılabilir.
BTK E-Devlet onaylı mı?
Değerli yakınlarımız, e-devlet profilinizde belgeleriniz görüntülenmiyor.
BTK dilekçe ne zaman sonuçlanır?
Bu şekilde yapılan başvurular için yetkili idari makam, yapılan işlemin aşaması veya sonucu hakkında gerekçeli cevabını en geç otuz gün içinde başvuru sahiplerine verir.
İnternet sağlayıcı firmalar nereye şikayet edilir?
ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken yetkili mercilere yönlendirildiği bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.
IMEI kaydı iptal edilebilir mi?
IMEI kaydı iptal edilebilir mi? Evet, IMEI kaydı cihazınızın servis sağlayıcısına başvurarak iptal edilebilir.
Alo 130 nedir?
Ürün Güvenlik Raporu ve Şikayet Bildirimi.
Yurt dışı cihaz 3 yıl sonra ne olur?
Yurt dışında telefon kaydı yaptırırken, pasaportunuzun geçerlilik süresinin 3 yılı dolmasının ardından başka bir telefon kaydı yapma hakkınız olduğunu lütfen unutmayın. 3 yıl sonra, isterseniz telefonunuzu Türkiye’de başka bir bağlantıyla kullanabilirsiniz.
BTK telefon incelemesi ne kadar sürer?
İnceleme süresi toplanan verilerin miktarına ve karmaşıklığına bağlı olarak değişir. Basit vakalar birkaç hafta içinde çözülürken, daha karmaşık vakalar birkaç ay sürebilir.
BTK şikayet kaç günde cevaplanır?
İşletmeciler bu kanaldan ve doğrudan işletmeciye iletilen şikayetlere 15 gün içinde cevap vermek zorundadır. Alınan cevaplar BTK tarafından incelenecek ve mevzuata uygun olanlar tüketiciye iletilecektir.
Cimer’e şikayet edince ne olur?
CİMER şikayetinin sonucu nedir? CİMER’e iletilen şikayetler ilgili kamu kurumuna iletilir ve incelenir. Başvurunun sonucuyla ilgili bilgi başvuru sahibine iletilir. Şikayet başvuruları en geç 30 gün içinde tamamlanır.
BTK dilekçe ne zaman sonuçlanır?
Yetkili idari makam, söz konusu işlemin durumu veya sonucunu bildireceği formu, gerekçelerini de belirterek, en geç otuz gün içinde başvuru sahiplerine bildirir.